Správně jezte a sportujte. Pak budete hubení

S hubnutím to není snadné, ale dá se to zvládnout, když si zvolíte správnou metodu. Hlavní je správně jíst a rovněž se i hýbat. Bez toho to ani náhodou nepůjde.

Správně jezte a sportujte. Pak budete hubení

Není to tak dávno, kdy se v naší zemi nacházelo jen zcela nepatrné množství morbidně obézních jedinců. Dnes jich jsou tisíce a v brzké době to možná budou i desítky tisíc. Obezita se na náš řítí jako lavina a vypadá to, že v současné době vyhrává. Hlavními původci tohoto nepříjemného stavu jsou hlavně lenost a neustálá chuť konzumovat nezdravé potraviny. Je to docela jednoduché. Pokud budete jíst smažené a sladké v míře větší než drobné a zároveň rezignujete na jakýkoliv smysluplný pohyb, nečekejte, že si udržíte ladnou postavu.

Ovoce

Možná si říkáte, že i když sportování mnoho nedáváte a jíte si co chce, pořád jste ještě docela hubení, případně máte maximálně nadváhu, ale to si o sobě myslelo zprvu hodně obézních jedinců. Řídili se totiž pouze číslem, které jim ukázala váha. Ovšem to je chyba. Chcete-li vědět, jak jste na tom v rámci tučnosti, využijte možnosti BMI kalkulačky. S její pomocí sice také nebudete vědět stoprocentně, jak na tom jste, ale můžete si být takřka jistí. Takže v případě, že vám vyjde vysoké číslo BMI, rozhodně je to dobrý důvod, proč jít do hubnutí.

Kdo chce zhubnout, ten musí v první řadě správně jíst. To znamená vyhodit z lednice a mrazáku všechny tučné polotovary a další potraviny. Eliminovat i vše sladké. Vhodné je naopak živit se z velké míry zeleninou, celozrnným pečivem a luštěninami. Hubnutí samozřejmě neznamená, že se z vás musí za všech okolností stát vegetarián. Maso pochopitelně můžete, ovšem zpracované s malým množstvím tuku a libové. Na vepřové hody rozhodně můžete zapomenout.

Štíhlý pas

Stěžejním pomocníkem při hubnutí je rovněž sport, který je pro tělo velice prospěšný. Více pohybu rovná se lepší likvidace tukových buněk a zlepšení kondice a tím i celkové tělesné zdatnosti a zdraví. Ovšem pozor. Toho nedocílíte pouze posilováním, ale hlavně aerobním tréninkem. To znamená více zapřáhnout kolo a méně činky.